Monday, June 27, 2011

easy to cook

dear readers,,,,,
resipi ni aku amek dr satu buku 
tajuk dia THE LITTLE BIG COOK BOOK....tgk tajuk je pun dah tau kan bkn b.m pny
ari tu aku dilanda kebohsanan yg teruk gak...kebetulan plak bahan2 dia simple je
so pe lagi...ngan gatal tangan nye aku pun mencuba la
ni 1st try tau...naseb jadi...aku klu bab2 nak cantek kan makanan ni mmg x reti...
so,,,cookies ni agak x cantek la...tp x pe...rupe x penting...ase tu yg penting
jom usha resipi dia :

SHORTBREAD

sori la gamba x cantek

INGREDIENTS:
1 cup / 250g butter
1 cup / 150g cornfectioner's / icing sugar
2 1/2 cup / 225g all purpose / plain flour
1 cup / 150g cornstarch / corn flour

HOW TO MAKE IT???
1 - preheat the oven to 300'f / 150'c / gas 2.
2 - beat the butter and sugar in a medium bowl with an electric mixer until pale and creamy.
3 - add the flour and cornstarch and beat until well mixed.
4 - roll out on a floured board and cut into squares.
5 - place on the cookies sheet and prick all over with fork.
6 - bake for 20 - 25 minutes or until golden not browned.
7 - cool on rack and store in an airtight container.

haaa......simple kan...bau dia cam susu...ase dia x de la ase susu..tp lemak2 manis gitu

hehehehehehe

klu ase nak wat bntuk len pun terpulang la...dlm buku tunjuk petak...dapat kan aku jd...............................nak kata petak x,,bulat pun x
pape la...janji enjoy
cookies ni bleh jd kuih raye aku taun ni....x yah mak aku susah2 beli dah
pape pun.....SELAMAT MENCUBA YE

(@^____________^@)

2 comments:

saiazuan said...

nampak rangup :)

kiEyn kiNah said...

ase dia manis....cpt je ase muak klu yg x suke manis2....hehe